Členské exkurze v roce 2018

Foto: Josef Nožička

Víkendová regionální exkurze: Jižní Morava, Slovensko
Navštívíme VN Nové Mlýny, pole a vodní plochy Záhorí na Slovensku. Uvidíme hejna severských husí, zimující vodní ptáky a dravce, zedníčka sklaního a možná i dropa velkého.
Termín: 16. – 18. 2. 2018

Reportáž z exkurze

Foto: Dušan Boucný

Tuzemská exkurze: Ptačí oblasti Žehuňský rybník a Rožďalovické rybníky
V době tahu se vydáme nejen za vodními ptáky na největší rybník ve středních Čechách a do ptačí oblasti Rožďalovické rybníky.
Termín: 24. 3. 2018

Foto: Roman Mikuš

Víkendová zahraniční exkurze: Neziderské jezero
Součástí exkurze do rakouského NP Neusiedler See-Seewinkel a jeho maďarského dvojčete NP Fertőd-Hanság bude i návštěva středoevropského ptačího veletrhu Panonnian BirdExperience. Oblast je jednou z nejvýznamnějších pro hnízdění a tah ptáků (vodní ptáci, bahňáci, dravci, stepní druhy, pěvci) v regionu a často se zde objevují i vzácné druhy.
Termín: 20. – 22. 4. 2018

Foto: Roman Mikuš

Vícedenní zahraniční exkurze: Polsko a Litva
Opakování naší úspěšné exkurze do Biebrzańského národního parku na severu Polska, tentokrát s rozšířením o návštěvu Litvy (Národní park Kurská kosa, delta řeky Němen, ptačí rezervace Žuvintas, ostrov Rusné, kroužkovací stanice Vente Ragas).
Termín: 7. – 13. 5. 2018

Foto: Tomáš Bělka, birdphoto.cz

Víkendová tuzemská exkurze: Dokesko, Vrchbělá, Milovice
Pojďte se s námi podívat na unikátní, savaně podobné biotopy a jejich ptačí obyvatele v bývalém vojenském cvičišti Milovice, kde dnes žijí i divocí koně, zubři a pratuři. Vrcholem naší návštěvy v oblasti Vrchbělé bude jistě noční pozorování lelků.
Termín: 9. – 10. 6. 2018

Reportáž z exkurze

Bouře ve vědecké a ochranářské obci z obav před plánovanou devastací Ralska

Foto: Ján Jenčo

Vícedenní zahraniční exkurze: Gruzie
Ornitologická exotika v této nádherné ne až tak vzdálené kavkazské zemi. Ornitology sem láká zejména „Velká Kavkavská pětka“: velekur kavkazský (Tetraogallus caucasicus), tetřívek kavkazský (Lyrurus mlokosiewiczi), hýl velký (Carpodacus rubicilla), rehek bělokřídlý (Phoenicurus erythrogastrus) a budníček kavkazský (Phylloscopus lorenzii). Celkově zde bylo pozorováno 383 druhů ptáků, z nichž 253 druhů zde hnízdí a 17 druhů je celosvětově ohrožených. Gruzie je původní domovinou bažanta obecného – gruzínského národního ptáka, který byl právě odsud rozšířen po celém světě. V Gruzii žije velké množství dravých ptáků (4 druhy supů, 11 druhů orlů), kteří zde mají jak zimoviště, tak hnízdiště.
Termín: 2. – 11. 6. 2018

Reportáže účastníků naší členské exkurze Gruzie 2018 v časopise Avifauna 1/2018 na stránkách Birding Slovakia.

Foto: Katarína Slabeyová

Zahraniční víkendová exkurze: Podzimní Hortobágy
Návštěva maďarské puszty nemůže nikdy zklamat. Desetitisícová hejna jeřábů popelavých, typická plemena domácích zvířat, výtečná maďarská kuchyně. Navštívíme soustavu rybníků Halastó, kde se na noc slétají tisícky jeřábů.
Termín: 4. – 7. 10. 2018