Obchodní podmínky pro nákup v e-shopu České společnosti ornitologické

Obchodní podmínky České společnosti ornitologické, se sídlem Na Bělidle 252/34, 150 00 Praha – Smíchov, IČO  49629549, zapsané ve spolkovém rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl L, vložka 1371 pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese https://eshop.birdlife.cz.

Prodávající:
Česká společnost ornitologická (dále „ČSO“)
Na bělidle 252/34, 150 00 Praha-Smíchov
IČO 49629549, DIČ CZ49629549
e-mail: eshop@birdlife.cz, datová schránka: 3xfm2f9

  1. Ceny

    Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na zabalení a doručení zboží. Nárok na členskou cenu mají členové ČSO se zaplaceným členským příspěvkem na aktuální rok. Členská cena se nárokuje přihlášením se (v pravém horním rohu webstránek e-shopu ČSO) pomocí přihlašovacích ůdajů pro členské profily ČSO (platí stejné přihlašovací údaje jako pro stránky birds.cz, tedy i avif).

  2. Objednávka

    1. Objednání

      Při objednávání musí kupující uvést úplnou a platnou adresu, aktuální e-mail, příp. i telefonní číslo a zvolit způsob dopravy a platby. Potvrzením a odesláním objednávky se kupující zavazuje k odebrání zvoleného zboží a k uhrazení příslušné částky.

    2. Způsob platby

      Při nákupu si kupující vybere způsob platby: platbu převodem na bankovní účet nebo platbu on-line přes platební bránu (kartou nebo bankovním převodem). Faktura se posílá po uhrazení příslušné částky a slouží jako doklad o zaplacení.

    3. Odeslání zboží a osobní odběr

      ČSO v současnosti zboží posílá jenom do České republiky. Možnost dodání do ostatních zemí je potřebné konzultovat individuálně předem. Zásilky jsou přepravované prostřednictvím České pošty.

      Poštovné a balné v rámci České republiky je 119 Kč – při výběru služby „Balík do ruky“ a 79 Kč – při výběru služby „Balík do balíkovny“. Poštovné a balné v případě objednávky v celkové hodnotě nad 2 500 Kč v rámci ČR je zdarma.

      Osobní odběr možný není.

    4. Vyřízení

      Při standardním průběhu vyřízení objednávky s kupujícími komunikujeme e-mailovými zprávami, ve kterých najde tyto informace:
      – automatické potvrzení o přijetí objednávky
      – v případě hrazení převodem – informaci o uhrazení platby
      – oznámení o předání zboží dopravci/oznámení o připravení zboží k osobnímu vyzvednutí

      Objednávky vyřizujeme obvykle do 7 dní od okamžiku přijetí platby, v případě dočasné nedostupnosti zboží či zvýšené frekvence objednávek do 30 dní. V případě, že není možné objednávku vyřídit ani v prodlouženém termínu 30 dní, budeme kupujícího kontaktovat a dohodneme s ním další postup.

    5. Zrušení objednávky

      Pokud nedojde k zaplacení objednávky do 14 dní od jejího vytvoření, objednávka bude zrušena.

      Ke zrušené objednávky dojde i v případě, že objednávka pro osobní odběr nebyla vyzvednuta po dobu dvou měsíců ode jejího zaplacení – vztahuje se k objednávkám vytvořeným před 23. 4. 2025. Peníze budou vráceny kupujícímu stejným způsobem, jakým prodávající platbu od kupujícího přijal.

  3. Převzetí zboží

    Zboží je odesláno kupujícímu v neporušeném obalu (některé části obalu můžou být znovu použité), který je uzpůsoben charakteru zboží a zabraňuje jeho poškození. Součástí zásilky je i faktura, která slouží jako daňový a reklamační doklad. Pokud zákazník v objednávce označil možnost, že chce pouze elektronickou fakturu, faktura mu bude zaslána pouze elektronicky.

    Při převzetí zboží kupující vždy zkontroluje neporušenost obalu. Pokud kupující převezme zjevně poškozenou zásilku, zaniká tím nárok na reklamaci zboží (může ovšem uplatňovat reklamaci na přepravci).

  4. Vrácení zboží

    Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.

    Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. V odstoupení kupující uvede datum nákupu a číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.

    Zboží lze vrátit řádně zabaleno doporučenou zásilkou. Zásilky zaslané dobírkou nebudou převzaty. Zboží nesmí vykazovat známky použití, nesmí být jakkoli poškozeno, musí být vráceno včetně všech dokumentů. Zboží vrácené do 14 dnů od převzetí zboží kupujícím bude překontrolováno a následně bude vyplacena částka na číslo bankovního účtu uvedené zákazníkem.

    Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Náklady vrácení zboží nese kupující.

    Vzor pro odstoupení od smlouvy je dostupný zde.

  5. Záruka a reklamace

    Standardní záruční doba je 24 měsíců, záruka se vztahuje na všechny vady omezující možnost řádného použití zboží. Záruka se však nevztahuje na opotřebování běžným užíváním.

    Reklamaci můžete oznámit dvěma způsoby:
    – e-mailem na adresu eshop@birdlife.cz
    – poštou na adresu Inreko spol. s r.o. – Zelená domácnost, E21PARK, Hrusická 345, Mirošovice, 251 66.

    Reklamaci vyřizujeme do 30 kalendářních dní ode dne uplatnění. V případě navrácení peněz budou peníze prodávajícím vráceny do 14 dní od data vyřízení reklamace, a to stejným způsobem, jakým byly od kupujícího přijaty.

  6. Řešení sporů

    Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy. Kupující má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce.

  7.  Osobní údaje

    Osobní data kupujícího jsou uchovávána v souladu se zákonem a jsou určena pouze pro potřeby uskutečnění smlouvy s kupujícím. Nákupem v e-shopu ČSO uzavírá kupující s ČSO kupní smlouvu, která ČSO opravňuje uchovávat a spravovat osobní data kupujícího.

    ČSO zpracovává tyto data v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

    Kupující má možnost udělit souhlas s využitím svých osobních údajů pro potřeby zasílání elektronických novinek z e-shopu ČSO, aktualit z činnosti ČSO a pozvánek na akce s ptačí tematikou. Z odběru těchto novinek se může kupující snadno odhlásit prostřednictvím odhlašovacího odkazu obsaženému na konci emailu.

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 23. 4. 2025.