Zde se nacházíte: Home > Ochrana ptáků > Josefovské louky

PTAČÍ PARK JOSEFOVSKÉ LOUKY

Jedinečný projekt v rámci České republiky, soukromý Ptačí park Josefovské louky, vzniká v turisticky atraktivní oblasti poblíž Josefovské pevnosti u Jaroměře ve východních Čechách od roku 2008. Má umožnit návrat mokřadních ptáků na dříve zaplavované louky v nivě Metuje a současně zpřístupnit území lidem a umožnit jim obdivovat krásu přírody.

Páteří parku je unikátní sto let starý závlahový systém Metuj, který po opravě umožní regulaci výšky spodní vody na okolních loukách. Právě tyto louky ČSO s pomocí sponzorů vykupuje a buduje na nich tůně, které zajistí potravu ptákům a životní prostor řadě ohrožených druhů bezobratlých.

Návštěvníkům bude sloužit malá terénní stanice a několik pozorovatelen a pozorovacích věží vzájemně propojených chodníky. Samozřejmostí jsou informační tabule, které seznámí s historií území i s jeho živočišnými a rostlinnými obyvateli.

PŘISPĚJTE NA VÝKUP POZEMKŮ!

Děkujeme všem dosavadním dárcům!

picVe dvou nákupech, z nichž poslední se uskutečnil dnes, jsme na Josefovských loukách získali do vlastnictví ČSO dalšího 0,5 ha pozemků.

Oblíbená Noční příroda se koná 6. června a beseda s místní veřejností v Jaroměři 13. června. Těšíme se na hojnou účast!

picPo čtyřech letech se do ptačího parku vrátil filmový štáb České televize pořadu Chcete mě.

picŽivě zelené, podmáčené Josefovské louky zaujaly vzácného dravce luňáka hnědého, který se stal 150. pozorovaným druhem ptačího parku.

picZavlažené Josefovské louky jsou neodolatelné pro kolem migrující ptáky. Roky práce a podpora Vás, kdo fandí ptačímu parku, přináší své ovoce.

picZávlahový systém na Josefovských loukách funguje. Týden po jeho otevření jsou louky pod vodou a hned se objevila i první bekasina.

Následující ...

V současné době Ptačí park Josefovské louky finančně podporují ČSOB a Nadace VIA, Nadace Partnerství a Nestlé, ZelenaDomacnost.com a soukromí dárci.